ANTİK MISIRIN ÖLÜM SONRASI HİZMETKARLARI

Resim
 Hepinize merhabalar sevgili Kırmızı Defter okuyucuları. Kırmızı Defterin bu sayfasında "Ölümden sonra ki hizmetkarları" tabi ki Mısır uygarlığına göre  inceleyeceğiz. Dilerseniz başlayalım... Ey Ushabti, eğer çağrılırsan veya ölüler diyarında yapılması gereken herhangi bir işi yapmak için görevlendirilirsen ‘İşte buradayım’ diyeceksin. Antik Mısır hükümdarlarının ölümlerinden sonra hizmetkarlarının kurban edilerek onlarla birlikte gömülmesi, yaygın ama gerçeği tam olarak yansıtmayan bir bilgidir. Bu eksik ve hatalı bilginin popülerliğini Hollywood etkisi olarak açıklayabiliriz sanırım. Mısır bilimciler, Birinci Sülale döneminde hizmetkarların gömülmesi gibi bir uygulamaya dair spekülasyonlar bulunduğu ancak o zaman dahi bunun istisnai bir işlem olduğu konusunda hemfikirler. Ancak Mısır inanışlarında zengin ve önemli insanlara öte dünyada hizmet edilebilmesi için daha ilgi çekici başka bir yol var; hizmetkar heykelcik Ushabti. Eğer dünyanın çeşitli müzelerini gezme fırsatınız

DİN VE MANTIK

Hepinize merhaba sevgili Kırmızı Defter okuyucuları. Kırmızı Defterin bu sayfasında sizlerle "din ve mantık" konuşacağız  dilerseniz başlayalım.


Din ve mantık arasında bağlantılar ve ilişkiler vardır, ancak tam olarak nasıl bir ilişkiye sahip oldukları konusu tartışmalıdır. Din, genellikle inanç sistemleri, ritüeller ve ahlaki değerlerin bir bütünü olarak tanımlanırken, mantık ise akıl yürütme, düşünce süreçleri ve doğru sonuçlara ulaşma yöntemleriyle ilgilenen bir disiplindir.

Bazıları din ve mantık arasında bir çatışma olduğunu düşünürken, diğerleri ise ikisinin uyumlu olabileceğine inanır. İşte din ve mantık arasındaki bazı ilişkilerin örnekleri:

  1. Tanrı'nın Varlığı: Din, genellikle Tanrı veya Tanrısal varlıkların var olduğunu savunur. Mantık ise argümanları değerlendirme ve analiz etme süreciyle ilgilenir. Tanrı'nın varlığını savunan veya reddeden argümanlar mantık yoluyla ele alınabilir ve değerlendirilebilir.

  2. Teolojik Argümanlar: Teolojik argümanlar, mantık ve felsefi düşünceyi kullanarak Tanrı'nın varlığını savunur veya açıklamaya çalışır. Bu argümanlar, mantıksal çıkarımlara, akıl yürütmeye ve argümanların tutarlılığına dayanır.

  3. Ahlaki Tartışmalar: Din, genellikle ahlaki değerleri ve prensipleri içerir. Mantık, ahlaki değerlerin analiz edilmesi ve ahlaki sorunların çözülmesi sürecinde kullanılabilir. Mantık, ahlaki argümanları değerlendirmek ve ahlaki durumları analiz etmek için bir araç olarak kullanılabilir.

  4. İbadet ve Ritüeller: Din, genellikle ibadet ve ritüellerin bir parçasını oluşturur. Mantık, bu ritüellerin mantıksal tutarlılığını ve anlamlarını analiz etmek için kullanılabilir. Örneğin, bir ibadet ritüelinin mantıksal bir temeli olup olmadığı veya bir ibadetin mantıksal açıdan tutarlılık taşıyıp taşımadığı değerlendirilebilir.

Ancak, din ve mantık arasındaki ilişki her zaman net veya kesin olmayabilir. Din, kişisel inançlar, mistisizm ve duygusal deneyimler gibi unsurları da içerebilirken, mantık daha objektif ve analitik bir yaklaşım sunar. Dolayısıyla, din ve mantık arasındaki ilişki karmaşık ve kişisel inançlara, düşünsel eğilimlere ve yorumlara bağlı olarak değişebilir.

Sizin bu konuda fikirleriniz neler ? Sizler yazın pazartesi yazımızı birlikte oluşturalım…

Bir sonra ki yazı da görüşmek üzere KIRMIZI DEFTER de kalın…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞEKERLEME

ANTİK MISIRIN ÖLÜM SONRASI HİZMETKARLARI

BALBAL