ANTİK MISIRIN ÖLÜM SONRASI HİZMETKARLARI

Resim
 Hepinize merhabalar sevgili Kırmızı Defter okuyucuları. Kırmızı Defterin bu sayfasında "Ölümden sonra ki hizmetkarları" tabi ki Mısır uygarlığına göre  inceleyeceğiz. Dilerseniz başlayalım... Ey Ushabti, eğer çağrılırsan veya ölüler diyarında yapılması gereken herhangi bir işi yapmak için görevlendirilirsen ‘İşte buradayım’ diyeceksin. Antik Mısır hükümdarlarının ölümlerinden sonra hizmetkarlarının kurban edilerek onlarla birlikte gömülmesi, yaygın ama gerçeği tam olarak yansıtmayan bir bilgidir. Bu eksik ve hatalı bilginin popülerliğini Hollywood etkisi olarak açıklayabiliriz sanırım. Mısır bilimciler, Birinci Sülale döneminde hizmetkarların gömülmesi gibi bir uygulamaya dair spekülasyonlar bulunduğu ancak o zaman dahi bunun istisnai bir işlem olduğu konusunda hemfikirler. Ancak Mısır inanışlarında zengin ve önemli insanlara öte dünyada hizmet edilebilmesi için daha ilgi çekici başka bir yol var; hizmetkar heykelcik Ushabti. Eğer dünyanın çeşitli müzelerini gezme fırsatınız

RESİMLERİN ALEGORİSİ OTOPORTRE

Herkese merhaba sevgili kırmızı defter okuyucuları. Kırmızı defterin bu sayfasında sizleri özel bir yolculuğa götüreceğiz.

Resmin Alegorisi Olarak Otoportre (Self-Portrait as the Allegory of Painting)1593 yılında bugün, en iyi İtalyan Barok ressamlarından biri olan Artemisia Gentileschi Roma'da doğdu.
Gentileschi'nin babası Orazio, tanınmış bir ressamdı ve Artemisia, eserler üretmeden önce birkaç yıl babasının atölyesinde eğitim gördü. 1610'larda, atölyenin biraz daha yaşlı bir üyesi olan Agostino Tassi tarafından tecavüze uğradı. Bu olay, hayatının geri kalanını etkiledi ve Yudit Holofernes’i Katlederken ve Vaftizci Yahya'nın Başıyla Salome gibi ''Kadınların Gücü'' temalı konuları eserlerinde işledi. Artemisia özgürlüğüne düşkün bir kadındı ve üretken bir ressamdı.Bu eserinde kendini bir resim alegorisi olarak resmetti. Cesare Ripa'nın eserlerinden, özellikle de erdemlerin ve soyut kavramların insan nitelikleri ve görünümleriyle nasıl tasvir edilmesi gerektiğini önerdiği Iconologia'dan (ikonoloji; sanat eserlerini yorumlama metodu) etkilendi. Ripa, "Resim" adlı tablonun, "darmadağınık ve bazı bölgeleri kıvrılmış siyah saçları, hayali düşünceyi dışa vuran kemerli kaşları, kulaklarının arkasından bağlanmış bir bezle kapatılmış ağzı, altın bir zincirle boğazında asılı duran ve üzerinde ''taklit'' yazılı bir maskesi olan güzel bir kadını tasvir etmesi gerektiğini söyledi. Artemisia bir elinde fırça, üzeri örtüyle kaplı diğer elinde ise paleti tutuyor. Ağza bağlanan bez dışında, Ripa'nın söylediklerini doğru bir şekilde takip ediyor. Ayrıca resmi yaparken yüzüne cesur bir ifade takınıyor, çünkü resim kadınların iyi tanınmaları gibi bir olayı değil, nadiren iş bulabildikleri bir zamanda çok az görülen bir feminist temayı tasvir ediyor.Otoportre muhtemelen Gentileschi'nin 1638 ile 1639 yılları arasında İngiltere'de kaldığı dönemde yapıldı.Artemisia, Kadın Ressamlar Defteri'nde yer alan ressamlardan biridir. Kendisine buradan bakabilirsiniz. Not: Artemisia Gentileschi'nin yaşadığı tecavüz olayından esinlendiği düşünülen en ünlü tablolarından biri olan Yudit Holofernes’i Katlederken adlı eseri buradan inceleyebilirsiniz.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞEKERLEME

ANTİK MISIRIN ÖLÜM SONRASI HİZMETKARLARI

BALBAL