İFFETLİ BİR BAKİR OLAN KADIN TASVİRİ
- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Hepinize merhabalar sevgili Kırmızı Defter okuyucuları. Sizleri “Kırmızı Defterin” bu sayfasında İsviçre doğumlu sanatçı Angelica Kauffman'ın gözünden "iffetli bir bakire kadın tasvirini" yorumlayacağız. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki tablomuz ve sanatçımız eski kalıp isimler ve düşüncelerin bol olduğu bir dönemde yaşamaktaydı. Kelimelerin anlamlarından çok yorumlamamıza odaklanırsanız daha iyi olacaktır... İsterseniz başlayalım...
İsviçre doğumlu sanatçı Angelica Kauffman, duvar dekorasyonunda uzmanlaşmış bir kişi olan babası Joseph ile birlikte sanat eğitimin almıştır. Çok yetenekli ve vaktinden önce gelişmiş bir ressam olan Kauffman; ilk bağımsız eserleri, gençlik yıllarından kalmadır. Kauffman, 1762'de Floransa'ya taşınarak hayatının çoğunda İtalya'da yaşamış ve çalışmıştır. İtalya'da sanat çevrelerinde yaygınlaşan Neoklasik fikirleri benimsemiştir.(Neoklasik: Antik Yunan ve Antik Roma dönemine ait tarzların yeniden canlandırılmasıyla ortaya çıkan bir akımdır.)Kauffman, Roma'daki ilk yıllarında (yaklaşık 1763), klasik heykel eğitimi aldı ve perspektif gibi teknik konuları mükemmelleşmiştir. 1766'da Kauffman, Lady Wentworth ile İngiltere'ye gitmiş ve İngiltereye varmalarından birkaç gün sonra Joshua Reynolds'un stüdyosunu ziyaret etmiştir. Kauffman için, yeni tarzın kurallarının sağlam bir şekilde yerleşmeye başladığı tesadüfi bir anda İngiltere'ye gelmişti. İki yıl sonra çalışmalarını sergilediği Kraliyet Akademisi'nin kuruluşunda yer almıştı. Kauffman kariyeri boyunca tarih ressamı olabilmek ve iç mekan dekorasyonunda çalışmak istemiş, ancak öncelikle portreleri için takdir almıştı.
Bu portre, klasik antik çağdan bir anı yeniden yaratıyormuş gibi olmuştur. Bu örnekte Minerva'ya bir adak adarken sunulan modelle, günün popüler bir modelini takip ediyordu. Bilgelik tanrıçası ve Roma'nın en büyük tapınağının (panteon) başlıca tanrıçalarından birini, solda arka planda bir miğfer takan ve elinde bir kalkan tutan bir heykel olarak tasvir edilmiştir. Modelin, üzerinde adağını adadığı ince bronz ocağın ayağı, Minerva'nın bir başka sembolü olan bir yılanla süslenmiştir ve etrafına dolanmış gerçek çiçeklerden bir çelenk vardır. Arka plan düzlemleri, iç duvarları ve soldaki bir bahçeyi tasvir etmek için kullanılan son derece serbest bir fırça darbesi ve oldukça seyreltilmiş pigment ile gerçekleştirilmektedir. Figürde, özellikle yüzünde ve saçında, çalışma daha yoğundur.- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Yorumlar
Yorum Gönder