ANTİK MISIRIN ÖLÜM SONRASI HİZMETKARLARI

Resim
 Hepinize merhabalar sevgili Kırmızı Defter okuyucuları. Kırmızı Defterin bu sayfasında "Ölümden sonra ki hizmetkarları" tabi ki Mısır uygarlığına göre  inceleyeceğiz. Dilerseniz başlayalım... Ey Ushabti, eğer çağrılırsan veya ölüler diyarında yapılması gereken herhangi bir işi yapmak için görevlendirilirsen ‘İşte buradayım’ diyeceksin. Antik Mısır hükümdarlarının ölümlerinden sonra hizmetkarlarının kurban edilerek onlarla birlikte gömülmesi, yaygın ama gerçeği tam olarak yansıtmayan bir bilgidir. Bu eksik ve hatalı bilginin popülerliğini Hollywood etkisi olarak açıklayabiliriz sanırım. Mısır bilimciler, Birinci Sülale döneminde hizmetkarların gömülmesi gibi bir uygulamaya dair spekülasyonlar bulunduğu ancak o zaman dahi bunun istisnai bir işlem olduğu konusunda hemfikirler. Ancak Mısır inanışlarında zengin ve önemli insanlara öte dünyada hizmet edilebilmesi için daha ilgi çekici başka bir yol var; hizmetkar heykelcik Ushabti. Eğer dünyanın çeşitli müzelerini gezme fırsatınız

SİLAH BAŞINA ! / TO ARMS!!


Herkese merhabalar sevgili Kırmızı Defter okuyucuları. Kırmızı Defter’in bu sayfasında sizleri Edmund Blair Leighton’nın romantiklik akımına damga vuran eserine bakış atacağız isterseniz başlayalım…

Edmund Blair Leighton (1853–1922), en çok romantikleştirilmiş ortaçağ tasvirleriyle tanınan, 19. yy İngiltere'sinde yaşamış bir Pre-Raphaelite (rafael öncesi sanat görüşünü benimseyen akım) sanatçısıydı. 40 yılı aşkın bir süre boyunca eserlerini sergilediği Kraliyet Akademisi'nde resmi bir eğitim de aldı. Çalışmaları genellikle duygusal Viktorya dönemi temalarında romantik arayışları tasvir etmiştir. Bu seçim, ortaçağ temasında kamu ilgisinin yeniden canlanmasını yansıtıyordu. Leighton'ın figürleri genellikle ayrıntılı bir ortaçağ kıyafeti giymiş olarak tasvir edildi ve romantik ya da şövalye arayışlarıyla ilişkilendirildi. Sonuç olarak, eserlerinde düğünlere sıklıkla yer verdi.

Bu resmin tam adı Silah Başına! 'Verandadan çıkan tatlı gelin ilahisi, 'Silah Başına' çığlığıyla kabaca kesiliyor (orig. "To Arms! 'Sweet bridal hymn, that issuing through the porch is rudely challenged with the cry 'to arms'")' dur. Bu dramatik kompozisyonun merkezinde genç bir şövalye ve gelini, evlilik törenlerinin ardından kiliseden ayrılmaktadır. Çiftin beden dili, sanatçının kendilerine biçtiği kişilikleri vurguluyor. Gelin yumuşak ve ağırbaşlıyken damat güçlü ve otoriter bir duruş sergiler.

Çiftin ve misafirlerinin zarif kıyafetleri, yüksek makamlarının simgesidir. Gelin elbisesi üzerindeki detaylar dikkat çekici ve nefes kesici. Çift tam kiliseden ayrılırken bir silah çağrısıyla şaşırırlar. Zırhlı şövalye, damadı savaşa katılması için çağırmaya gelmiş. Arkalarındaki düğün davetlileri de sokaktaki pek çok kişi gibi meraklı bir ilgiyle izliyorlar.

Silah Başına!, 1888'de Kraliyet Akademisi'nde sergilendi. Bu resim şimdi özel bir koleksiyonda ve en son Ekim 2013'te Christie's tarafından 485.000 ABD Dolarına satıldı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞEKERLEME

BALBAL

ANTİK MISIRIN ÖLÜM SONRASI HİZMETKARLARI